Маркування пластикових пляшок - одна з обов'язкових вимог, яка висувається до виробників напоїв. Воно містить в собі основну інформацію про партію продукції, часу розливу. Однак нанесення маркування на пляшки вимагає особливого підходу, застосування спеціального обладнання та технологій. Яких саме, про це розповімо нижче.
Зміст маркування
Позначення на пластиковій тарі несе інформаційну функцію. Його зміст регламентовано ГОСТом. Згідно з нормативами, символи повинні розміщуватися або на самій пляшці, або на ярлику. Перелік даних, які необхідно нанести, досить великий. Відповідно до законодавчих нормативів, виробники зобов'язані надавати таку інформацію:
країна та адреса;
фірмову назву;
споживчі характеристики, харчова цінність та ін.;
умови і правила безпечного вживання продукції;
термін придатності, дата виробництва та ін.
Також додатково маркування напоїв повинне включати нанесення товарного знака, бренду та іншої фірмової інформації. Позначення на тарі необхідні. Вони допомагають в ідентифікації продукції, спрощують виконання навантаження і розвантаження, продажу, оцінки та переоцінки.
Цікаво, що з 2019 року, крім обов'язкової інформації, регламентованої ГОСТом, Росспоживнагляд закликає до добровільної маркування «Світлофор». Воно грунтується на колірному позначення кількості потенційно шкідливих компонентів у складі продуктів (жири, кислоти, цукор, сіль). Червоним кольором фарбують інгредієнти, обсяг яких перевищує допустимі норми, жовтим - близькі до критичної позначки, зеленим - ті, що містяться в межах норми.
Хоча система «Світлофор» поки рекомендована до використання на добровільних засадах, деякі транснаціональні компанії розглядають перспективу її застосування, а Coca-Cola стала однією з перших, хто запровадив.
Де потрібно маркування
Завдаються позначення на всі рідкі продукти і напої, які випускаються в пляшках:
соки, морсы;
сладкая газировка;
мінеральна вода;
пиво;
молочна продукція;
соуси;
косметичні засоби;
технічні рідини та ін.
Варто відзначити нюанс: якщо на тарі перерахованої продукції не буде маркування, то вона не допускається до продажу, а виробників чекають серйозні санкції.
Основні технології
При нанесенні маркування на пластикову тару в сучасній промисловості вдаються до наступних методикам:
Термоструйная. Так называют бесконтактную технологию печати. Ее используют при нанесении текстов, штриховых кодов, графических изображений.
Безперервна струменевий. Застосовується для друку умовних знаків, цифр і букв на пластикові пляшки.
Лазерна. Це універсальна методика, яка підходить як для пластикової тари, так і для металевої, скляної, паперової, паперової та ін.
Вибір певної технології залежить від типу інформації, яку потрібно відобразити, і виду упаковки, а також від технічної бази підприємства, що надає послуги друку. Тому краще звертатися в відомі компанії. Наприклад, «Домінанта» може забезпечити різнобічний підхід до процесу нанесення маркування на пластикову тару.
Этот сайт использует данные cookies, IP и другие идентификаторы посетителей для комфортной работы и хранения данных. Продолжение использования сайта означает, что вы ознакомлены и соглашаетесь с Политикой конфиденциальности, использованием файлов cookies, а также Условиями использования БизнесМаркет.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.